Malaria

21 maart 2018 - Ghana, Ghana

Malaria.. iets waar ik al een tijd tegenop zag toen ik wist dat het in Ghana actief was. Iets waarvan ik hoopte dat ik het nooit zou krijgen. Want we namen al zoveel maatregelen, geïmpregneerde klamboe, malariatabletten en elke dag deet opsmeren. En we hebben ons heel braaf aan deze voorschriften gehouden..

Maar helaas... We hebben alle 3 malaria gekregen! (Julian, Inge en ik). Toevallig ook alle 3 dat we gisteren ons zo slecht voelde en we met zn 3e in de kliniek zaten als patiënt waar we vrijwilligerswerk doen. Malaria is een infectieziekte die ontstaat door muggenbeten. De muggen brengen van mens op mens een parasiet over in de bloedbaan. Deze parasiet vermenigvuldigd zich eerst in de lever en daarna in de bloedbaan. Het gekke is ook dat we allemaal verschillende klachten hadden.. Ik had voornamelijk last van hoofdpijn, pijn aan mijn ogen met kijken, vermoeidheid, sufheid en gekke dromen. Het was wel gek om in onze ''eigen' kliniek onderzocht te worden. Maar aan de andere kant ook fijn om te weten hoe de procedure gaat, zeker aangezien er veel patiënten met malaria in de kliniek komen. Hoe het nu kan dat we alle 3 op hetzelfde moment klachten kregen weten we niet.. wel zijn we met z'n 3e van donderdag tot maandag naar een festival geweest waar schijnbaar veel muggen actief zijn.. (de blog van het festival komt nog online).

Op dit moment is mijn wens om lekker thuis in mijn eigen bed uit te zieken. Want in een kamertje waar het 40° is en een hutje in het dorp voor je grote behoefte is niet echt een pretje als je je ziek voelt.. Maar niets aan te doen! Malaria is te genezen en we hebben een kuur gekregen waarvan we weer snel moeten opknappen. Ik hoop het want ik voel me ellendig! Ik gun het niemand om malaria te krijgen :).

Veel liefs!

1. Esmee van Gerven:
    21 maart 2018
    Beterschap lieve schat ❤️ Hopelijk kom je er snel weer bovenop!
  2. Carla:
    21 maart 2018
    Beterschap, hoop dat de kuur snel aanslaat.
    Daarna weer genieten van je avontuur.
  3. Kiki Engels:
    21 maart 2018
    Beterschap!! hopelijk worden jullie allemaal snel beter!!
  4. Jony:
    21 maart 2018
    Ach beterschap Lieke! Hopelijk knap je snel op.
  5. Bianca Winkeler:
    21 maart 2018
    Beterschap, hoopmdat jullie snel weer op de been zijn.
  6. Ilona:
    21 maart 2018
    Beterschap, hopelijk kunnen jullie snel weer genieten van jullie avontuur!
  7. Marina:
    21 maart 2018
    Beterschap, hopelijk kunnen jullie snel weer genieten.
  8. Wilma Gommans:
    21 maart 2018
    OW Lieke veel beterschap voor jullie allemaal 😘 ook namens oma ! Groetjes vanuit Grashoek.
  9. Maarten P:
    22 maart 2018
    Heel veel beterschap en snel weer op de been meiden.
  10. Loes Jacobs:
    Veel beterschap meiden♥️ XX
  11. Ron Pijnenborgh:
    22 maart 2018
    Oeps toch, veel sterkte en beterschap! X
  12. Stephanie Steegh:
    22 maart 2018
    Heel veel beterschap en hopelijk voel je je snel weer wat beter! 😘
  13. Romy Jeucken:
    Oh nee! Heel erg veel beterschap 😘
  14. Saskia:
    23 maart 2018
    Beterschap!!!
  15. Sandra:
    23 maart 2018
    Ahh beterschap Lieke! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt dat je weer iets kunt ondernemen op een dag