Festival Meet Me There Weekender ✌️

25 maart 2018 - Koforidua, Ghana

Hallo Nederland👋

Update: we zijn inmiddels weer beter en we hebben de malaria achter de rug! (Duimen dat we het nóóit meer krijgen)

Ik had jullie beloofd de blog over het festival te posten. Dat ga ik nu doen terwijl ik lekker aan het zwembad lig ik Koforidua. Dit is de grotere stad in de buurt waar internet gelukkig wel goed werkt.

15-03-18
Vanochtend vroeg uit de veren om samen met Inge en Julian naar Dzita (Volta) te gaan. Om 7 uur stonden we klaar om de trotro te pakken. We gingen aan de weg staan en je steekt je arm uit om een trotro te stoppen. Eerst naar Koforidua en vervolgens naar Tema en Keta. Na een reis van 7 uur zijn we aangekomen in Angola waar ons hotel, The White House, ligt. YES, we hebben een wc en douche in onze kamer (voor ons nu echt luxe)! We waren van plan direct te gaan douchen, bleek de stroom uitgevallen te zijn en er maar een ministraaltje water uit te komen, tja... Afrika haha. Maar het is oké. We zijn nu al zoveel gewend aan het primitieve dat we ons hier niet druk om maakte en old school zoals in ons huisje met een emmertje ons hoofd hebben natgespoeld. We hebben tenminste water! Na een heerlijke 'douche' gingen we vol enthousiasme naar het festival. Bleken we de boot gemist te hebben (die ging 2 uur geleden) voor een party op de zee. Jammer.. dan maar met een cocktail op het strand genieten van het prachtige uitzicht! Om 9 uur waren we moe en helaas hebben we het kampvuur niet meer gered. Welterusten prachtig stukje Ghana. Zo anders dan de jungle waar we uit kwamen! Beide hebben hun charme.

16-03-18
Om 10 uur stonden we na een heerlijk ontbijtje (ei en toast) klaar om met een ouderwetse mooie bus naar het festival te gaan. Julian en ik hebben meegedaan aan een workshop waarbij je met grote stempels en kaarsvet een mooi kleedje kunt maken. Inge lag lekker in de zon. Om 12 uur van het strand naar het festivalterrein. Eerst een optreden van locals met veel muziek en dans. Toen begonnen de cocktails. Het was een heerlijk sfeertje en we lagen lekker aan het strand. We dachten om het festival in te luiden een local shot te nemen met 2 Nederlandse meisjes die we hebben leren kennen. De local shot (under the bar) was mega sterk, oeps.... Geen local shot meer voor mij :), de avond is hierdoor ook (alweer) vroeg geëindigd 😅.

17 & 18 -03-18
Op zaterdag weer een lekker dagje festivallen gehad. (Meer aan het strand liggen haha) op zondag weer z'n heerlijk dagje. Zondagavond wilde we de taxi terug pakken maar de chauffeur vroeg 30 GHC (€5.50). Er kwamen 3 Ghanezen bij staan die toch wel echt boos werden op de chauffeur dat hij dit aan ons durfde te vragen (wij dachten het is helemaal niet veel....). Ze zeiden dat ze naar hetzelfde hotel moesten en dus besloten ze dat we wel een taxi konden delen (6 personen). Het zag er als volgt uit: Inge en Lieke voorin half op elkaar. Julian met de 3 Ghanezen op de achterbank. Ze bleken van de band te zijn die opgetreden had die schijnbaar heel bekend is in Ghana... Nog ten huwelijk gevraagd door een van deze mannen, pff..... Ik zal even een stukje schrijven hoe ík over die huwelijksaanzoeken denk....

💍
Trouwen.. iets wat je doet als je voor altijd met iemand samen wilt blijven en je van diegene houdt, zo ken ik het. In Ghana werkt trouwen volgensmij niet zo. Anders was ik niet al minstens 20x ten huwelijk gevraagd (ik word er zo moe van🤬). Wildvreemde komen dan op je af en vragen het.. de reden is denk ik puur omdat we blank zijn en ze dan denken dat we geld hebben. Sommige reageren zelfs als je zegt dat er thuis al een geweldige man op me wacht dat 2 mannen hebben geen probleem zal zijn. Bye bye! Nog iemand goede tips om ze af te schudden? 😊 Verder is het wel een heel veilig land hoor, haha!

1. Carla:
    25 maart 2018
    Als ik je verhalen lees is 1ding zeker, je zult je niet vervelen.
    Wat een belevenis.
    Geniet er nog van, fijn dat jullie weer opgeknapt zijn.
  2. Kirsten Voesten:
    25 maart 2018
    Ik ben blij dat je je weer beter voelt.
    En weer hebt kunnen genieten van een bijzonder festival :-)
    Lekker genieten!
  3. Christl:
    25 maart 2018
    Mooi om te lezen, hey en jij krijgt echt krullen😂. Wat een unieke ervaring allemaal en ook al valt iets af en toe tegen en een terug slag met de malaria, maar ook omdat heb je mee gemaakt loopt het ook weer mooi af.
    Geniet ervan😍
  4. Inge Pelsers:
    27 maart 2018
    Gaaf Lieke wat jullie al allemaal hebben beleefd samen. Mensen zijn happy met enkel te eten voor het gezin he. Je beseft je des te meer hoe goed dat wij het hier hebben. Alles is maar relatief en you only live once...Geniet met volle teugen van deze unieke ervaring en maak veel foto’s zodat je thuis kunt nagenieten en vertellen.
    Veel lieve groetjes Inge Pelsers🌸
  5. Anne Boonen:
    28 maart 2018
    Gaaf hoor! Geniet van deze mooie tijd.