Vliegreis en Johannesburg

3 april 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Hoi allemaal!

Op zaterdagavond zijn we toch echt vertrokken uit ons vertrouwde stekkie in Ghana! Het zou een lange vlucht worden. Gelukkig hebben we NET optijd het vliegtuig gehaald, we hadden 'm bijna gemist. Het had iets te maken met Ghanees geld opmaken op het vliegveld, langzame medewerkers en RENNEN naar ons vliegtuig.... 😂 But we made it! In Kenia overgestapt en zondag zijn we rond 11 uur geland in Johannesburg. We werden netjes door ons hostel, Homebase Melville, opgehaald en hebben deze dag heerlijk aan het zwembad gespendeerd om bij te komen. Het is wel even wennen dat de temperatuur hier maar rond de 22° is momenteel. We hebben een groep Nederlanders leren kennen die in Kaapstad verblijven voor stage. Samen gebruik gemaakt van de Zuid-Afrikaande braai! En nummers uitgewisseld zodat we in Kaapstad samen een stapavondje kunnen plannen.

Maandag hebben we de rest van de route uitgestippeld, we hadden de helft maar gepland en nu is de andere helft ook bijna zover! Johannesburg is niet zo mijn stad. Erg groot en je hebt het gevoel alsof je gewoon in Nederland bent. Het contrast met Ghana is nu ook wel erg groot. We stonden in een supermarkt en ik wist gewoon niet wat ik moest doen, waar ik moest kijken en waarom ik moest kiezen uit 20! verschillende soorten boter.. überhaupt in een supermarkt staan was gek! We kunnen jullie wel vertellen dat we een toiletpot hebben en een douche met stromend water, jeej!

Vandaag zijn we vroeg vertrokken met een busje naar het Krugerpark. Het wordt een rit van 6 uur rijden en tussendoor stoppen we bij een leuke plek voor een lunch. We blijven er 5 dagen dus hierna zal er wel een grote blog online komen! Gelukkig is het momenteel in het Krugerpark 35°! Fijne week allemaal! 😍

1. Maarten P:
    3 april 2018
    Geniet van het Krugerpark en van alle ervaringen die jullie daar gaan opdoen. En de beesten met 'rust' laten hé :-)
  2. Kirsten Voesten:
    3 april 2018
    yes het is tijd voor krugerpark!!!
    Enjoy enjoy enjoy!! 😘