Krugerpark

7 april 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Hoi allemaal! 😍

We hebben er 5 dagen op zitten in het prachtige Krugerpark en privéreservaten! Onbeschrijfelijk. Ik denk dat de mensen die er geweest zijn weten hoe ik me nu voel! Het krijgt van mij echt een dikke 10! Omdat we zoveel gedaan hebben ga ik de mooiste momenten even voor jullie beschrijven :).

BIG5: 🦁🐘🐆🦏🐃
First of all, het is ons gelukt om alle dieren van de BIG5 te spotten! (En wat zijn ze bijzonder, een voor een)

Leeuwen: 🐯🦁
De allereerste avond hebben we van heel dichtbij (2 meter afstand) een stuk of 6 leeuwinnen gezien en 1 leeuw. Ze lagen te slapen rondom een half opgegeten zebra. Toen de mannetjesleeuw opstond en wegliep vlogen de leeuwinnen op de zebra om deze opt e eten. Het schijnt dat eerst het mannetje eet en wanneer deze wegloopt de vrouwtjes mogen. Ook vanochtend hebben we een groep leeuwen zien oversteken recht voor onze jeep, ze zijn echt heel erg mooi! We hebben in totaal 4x een groep leeuwen van dichtbij mogen bekijken.

Olifanten: 🐘
Bij de allereerste olifant die ik zag kneep ik 'm ff.. Ze zijn groot, je ziet ze bewegen om te ruiken en horen wat wij doen. We hebben heel erg veel olifanten gezien deze afgelopen dagen. Ze zijn heel erg slim en kunnen hun hele leven lang herinneren wanneer een bepaald persoon een olifant iets aan heeft gedaan. Het schijnt zelfs dat er wel eens olifanten IN de poorten van onze lodge zijn gegaan en daar de boel op stelten hebben gezet. Onze hele lodge was afgeschermd met hoge stroom zodat wilde dieren er hopelijk uit zouden blijven.

Apen: 🐒
Nog nooit zoveel apen gezien. Ze woonden ook in onze lodge.. Tijdens het ontbijt zaten ze op de wacht (heel erg veel) om aan te vallen en een stuk brood of fruit te stelen. Ook apen zijn erg slim en weten precies wie wat in zijn tas heeft zitten als ze de inhoud hebben gezien. De apen zaten rondom het zwembad en speelde daar veel. Soms zijn Fränzy (our new friend) en ik gillend weggerend door schrik van apen..... totdat wij van de rangers leerden om de apen bang te maken haha (klappen in je handen en ze wegjaagen).

Cheetah: 🐱
We hebben 2 cheetahs mogen aaien. De eerste was in een opvangcentrum voor gewonde dieren. Deze cheetah kon niet meer terug gezet worden in het wild en is daarom ambassadeur geworden van de organisatie die mensen voorlicht om te stoppen met het vermoorden en verwonden van wilde dieren! Er wordt veel gejaagd op de dieren en dat is echt NOT DONE! De eerste cheetah zat dus wel aan een halsband zodat die niet zomaar weg zou rennen. Bijzonder.. totdat we tijdens een gamedrive een andere cheetah mochten aaien, in het wild. Echt in het wild! De ranger heeft de cheetahs opgevangen toen hun moeder overleed, met de fles grootgebracht en toen in de natuur vrijgelaten. De cheetahs herkennen de stem van de ranger en weten dat ze dan ''veilig" zijn. Het aaien was echt bijzonder. Zonder touwtje, gewoon in hrt wild tussen de BIG5 hebben we ze geaaid! Tot nu toe mijn meest bijzondere ervaring van Zuid-Afrika!!

Giraffen: 🦒
Ook het aantal giraffen die we gezien hebben is veel! Ze zijn echt heel erg groot en mooi! (En fotogeniek) We hebben zelfs een giraffe gezien met huidkanker.. zag er zielig uit. Giraffen zijn niet gevaarlijk!

De witte neushoorn: 🦏
Meteen een misverstand rechttrekken, deze neushoorn is grijs/bruin haha! Maar we hebben er wel een mogen zien. Ze behoren tot de BIG5 en zijn (erg) gevaarlijk en groot. Ze worden niet vaak gespot dus we hebben geluk gehad in het Krugerpark. Ze leken op een afstand net zo groot als een olifant!

Black mamba: 🐍 (maar dan zwart)
Oké, mocht je dit dier niet kennen, google even! Dit dier is iedere dag onderwerp van gesprek geweest de laatste maanden voordat ik vertrok (hè Kirsten en de dames 😂). En ik denk wel mijn grootste angst van Afrika... En ik heb er een mogen ontmoeten. Deze black mamba kroop over de grond voor en naast onze jeep (open jeep).. gelukkig deed hij niks en heb ik de ontmoeting met een echte black mamba overleefd! Yes! Hahah!

Verder hebben we nog onder andere krokodillen, nijlpaarden, wilde honden, hyena's, zebra's, struisvogels, heel veel verschillende vogels, roofvogels, waterbokken en nog meer gezien!

Kort samengevat, we made some new amazing friends! De cheetah is definitley mijn favoriete dier geworden! De lodge was prachtig waar we in sliepen. De dieren waren prachtig!

📍Next stop - Johannesburg - 1 nacht
📍Morgen - Drakensberg - 3 nachten
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maarten P:
    7 april 2018
    We hebben al wat foto's van je avonturen mogen zien. Gaaf hoor.
  2. Carla:
    In een woord, prachtig!
    Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal en bijbehorende foto’s .
  3. Kiki Engels:
    7 april 2018
    Hahaha klinkt heel vet, ik had wel willen zie hoe je schrok van die apen!😂
  4. Kirsten Voesten:
    8 april 2018
    Wow Lieke❣ i am really jealous 🙃😎
    Wat een prachtreis moeten jullie gehad hebben in het Krugerpark. Wow.... prachtige foto's!!
    En heey, je hebt de black mamba overleefd!!!! Ik mis alleen een foto van dat prachtig exemplaar....
    Enjoy your new stay!!
  5. Bianca Winkeler:
    8 april 2018
    Hele mooie foto's.Bijzonder.Geniet van de mooie momenten.