Goodbye.. 🖤

31 maart 2018 - Accra, Ghana

Mijn allerlaatste Ghana blog wordt een feit.. Helaas is er een moment dat je afscheid moet nemen. Maar het voelt goed zo! We hebben alles van onze bucket list af kunnen strepen en we voelen ons voldaan! Mooier weggaan van een plek die voor 4 weken echt mijn thuis was, bestaat niet! Ik ben tevreden, gelukkig en een prachtige ervaring rijker! Ik denk dat het me in positieve vorm veranderd heeft, hoe weet ik nog niet precies, dat zal ik merken en voelen als ik weer in Nederland ben.

Vanochtend hebben we nog een 'drukke' ochtend gehad. We hebben onze laatste spullen ingepakt, we zijn naar een geboorte feest geweest van een baby van 1 week oud. We zijn naar een woodmarket gegaan waar ik een typisch Ghanees spel heb gekocht (owari). Toen was het tijd voor afscheid! Een dikke knuffel voor moeder, die ontzettend lief en zorgend is geweest. Vader die het altijd voor ons opnam en beschermend was! En Mohammed, met wie we de meeste uren van onze tijd hebben doorgebracht. Hij heeft het goed gedaan als broer! Wat een lieve familie!! We zijn ze meer dan dankbaar! (Mohammed stuurde op zijn terugweg naar zijn huis dat hij ons nu al miste!). We zijn veilig aangekomen op de luchthaven in Accra en wachten geduldig op onze vlucht. We vertrekken Nederlandse tijd om 22.45 en landen om 10.30 in Johannesburg, Zuid-Afrika. Op het vliegveld nog een bijzondere ervaring meegemaakt. Ik kwam uit mijn wchokje en raakte aan de praat met een Ghanese vrouw. Ze heeft me woordjes van haar lokale taal geleerd, me wel 3 keer geknuffeld, en mijn nummer opgeschreven. Deze lach maakte mijn dag goed. De lach van mensen is zo waardevol! Wij sluiten deze ervaring in Ghana af, maar vergeten zullen we nooit! (Dat kan ook niet met die 3000 foto's die ik geknipt heb 😂). Ik blijf de dochter van een fotograaf! Van Henry hebben we nog een certificaat gekregen als dank voor ons vrijwilligerswerk! Thank you so much!

Doei Ghana, hallo nieuw avontuur in Zuid-Afrika! 🇬🇭🇿🇦

1. Christl:
    31 maart 2018
    mooi om te lezen dames.
    een hele goede terugreis gewenst. x
  2. Maarten P:
    1 april 2018
    woowie... benieuwd naar die 3000 foto's :-)
    Ga genieten van jullie avontuur in Zuid Afrika en jullie opgedane ervaringen draag je de rest van je leven mee dáár ben ik van overtuigd. xxx