Reizen door Zuid-Afrika

17 april 2018

Helloooo everybody!

Het is een tijdje stil geweest.. maar geen nieuws is goed nieuws! We hebben het enorm naar onze zin en zijn vollop aan het genieten. En we zijn veel aan het reizen! Ik ga de verhaaltjes even per stad/dorp voor jullie omschrijven zodat ik zelf ook het overzicht blijf houden (we zien zoveel!)😍

📍Drakensberg - 3 nachten
📍Durban - 1 nacht
📍Coffee Bay - 2 nachten
📍Chintsa - 3 nachten

Vanuit Krugerpark zijn we nog 1 nacht naar Johannesburg gegaan en toen door naar Drakensberg. Dit is een gebied met veel bergen en je kunt hier prachtige hikes maken. En dat hebben we dus ook gedaan! Inge heeft de eerste dag een hike van 7 uur gemaakt die ik helaas vanwege mijn hoogtevrees niet heb kunnen doen. Maar ik heb leuke mensen ontmoet waarmee ik een andere hike heb gemaakt van 3 uurtjes! Een dag later hebben Inge en ik een hike (ook van 7 uur) gedaan door Lesotho. Dit is een land in Zuid-Afrika (google maar, erg mooi!). We hebben hier een traditionele heler gezien, local food gegeten en over prachtige bergen gelopen. In Lesotho gaat het leven 100 jaar terug in de tijd en is het vervoersmiddel een ezel of paard. Bijzonder om te zien! We hebben de top van de bergen beklommen, soms letterlijk naast een stijle afgrond.. maar de hike was het uitzicht dubbel en dwars waard! Drakensberg was prachtig!! Oja en niet te vergeten de jacuzzi in het hostel was chill!!

Na Drakensberg hebben we een rit van +/-5 uur gemaakt naar Durban. Daar een overnachting en de volgende ochtend door naar Coffee Bay. Na een rit van 10 uur kwamen we aan in Coffee Bay..... Met onze backpack, koffertje en tas over een rivier, door het water kwamen we aan bij onze dorm. Bleek dat ik geboekt had voor mei in plaats van april, oeps.. Gelukkig was er plek en hadden we een 6 persoons dorm voor ons alleen (een dorm is gewoon een meerpersoons kamer die je deelt). De volgende dag was er plek in een prachtig huisje op de top van een berg en dus verhuisde we. Helaas hadden onze roommates (we deelde het huisje met een stel) het plan om meerdere drugssoorten te gaan gebruiken en dat hebben we 's nachts geweten. Ze hadden wiet, paddo's en alcohol gebruikt. De volgende ochtend hadden ze een flinke kater! We hebben een beachday gedaan, het was 35°. Inge heeft gesurft en we kregen lunch op het strand. De gehele dag incl surfles, materiaal en lunch was €4..... Het was een mooi strand, met veel koeien er op en honden die van het hostel mee waren gegaan. De volgende ochtend hoorde we dat er een bull shark gespot was in het gebied.. niet meer het water in dus!

Vanuit Coffee Bay hebben we onze reis verder gemaakt naar Chintsa. Hier hadden we 3 nachten voor de boeg. Een 8 persoons dorm is toch wel gezellig, zeker omdat je veel mensen leert kennen! We deelde de kamer met bijna alleen maar vrouwen :). In Chintsa hebben we 1 dag paardgereden op het strand, a dream came true!😍🐴 En de andere 2 dagen hebben we lekker rondom het strand, zwembad en hostel doorgebracht! Lekker even niets doen en genieten! Vandaag staat Port-Elizabeth op de planning en dat gaat een rit van 6 uur worden.

Nog 2 weekjes voor de boeg in Afrika! Nog 2 weekjes lekker geneiten van al het moois en dan eindelijk mijn lieve familie, Maarten en vrienden/vriendinnen weer zien! 😍

📸 Foto's komen er aan zodra ik wifi heb!

1. Kirsten Voesten:
    17 april 2018
    Just a little bit jealous over here...
    Eerst het prachtige Krügerpark en nu ook paard gereden langs het strand 😲😍😍
    Geniet er maar lekker van!! 😘